Kun Samin kanssa keväällä vietimme ihastuttavan viikonlopun Hämeenlinnassa, hamstrasin Wetterhoffilta mukaan kuusi vyyhteä turkoosia Sofiaa. Yhtään en tiennyt mitä siitä tekisin; sen tiesin, ettei kuusi vyyhteä (300 g) paljoon riittäisikään. Hyllyssä ei kuitenkaan ollut sen enempää, enkä viitsinyt ruveta kyselemään löytyisikö varastosta. (Osittain siksi, että hinta ei tunnu niin pahalta kun kaikkea ei osta kerralla! ;)
Tämän vuoden toisen Modan ilmestyttyä ihastuin siinä olevaan vanhan roosan väriseen neuletakkiin, siihen, jota käyttäessään mallilla on napa paljaana - minä ajattelin kyllä laittaa alle topin. ;) Tarkemmat speksit laitan sitten jos tämä työ joskus valmistuu...
Totesin Sofia-silkkivillan sopivan täydellisesti tuohon malliin. Mielessä kangastelivat serkun viisikymppiset sekä Herättäjäjuhlat, joten Suomen kesän vähälumisuuden tuntien ei haittaisi vaikka omistaisin sievän kesäisen neuletakin.
Eikö ole kaunista tuo pintaneule ja lanka??!!
Vaan kävi juuri kuten ajattelin. Sain neulottua etu- ja takakappaleet, ensimmäisen hihan kokonaan ja toista alkuun. Sitten loppui lanka.
Jo hyvissä ajoin koukkasin siis Wetterhoffin verkkosivuille ja tilasin lisää Sofiaa. Samana iltana eli 6.6. sähköpostiini kolahti tilausvahvistus. Valitsin ennakkolaskun, koska halusin säästää postiennakkokulut.
Ja sitten ei mitään. Monta päivää kului ilman, että kukaan olisi tyrkyttänyt minulle tilinumeroa tai mitään. Olin jo ottamassa W:lle yhteyttä, kun posti kiikutti eräänä päivänä minulle - paperilaskun. Tilaan verkkokaupasta mutta lasku laitetaan postitse... Voi elämä...
Maksoin sen saman tien, eli 12.6. Ja sen jälkeen olen odottanut lankaa. Odottanut. Odottanut. Mitään ei näy. Onko tämä nyt enää normaalia vai ovatko ne hukanneet minun lankani????
Serkun viisikymppiset ovat lauantaina, joten siellä saan pärjätä ilman uutta neuletakkia. Herättäjäjuhlat ovat viikkoa myöhemmin, ja todennäköisesti saan sielläkin pärjätä ilman uutta neuletakkia - lähdemme sunnuntaina Samin luo enkä näe postiani viikkoon.
Onko Hämeenlinnasta Lapualle tosiaan niin paljon pidempi matka kuin Englannista (vrt. GetKnitted!)...
Edit-täti otti tiukkaan sävyyn yhteyttä Wetterille ja sai vastauksen: lankatilaukseni oli "juuttunut laskuttajamme/tiliotteemme tarkastajan pöydälle". Siis haloo... Nyt ovat matkalla maksikirjeenä. Jos oikein hyvin käy, ovat minulla perjantaina. Muuten näen ne puolentoista viikon päästä.
Seuraavalla kerralla taidan ostaa Wetteriltä takuulla tarpeeksi lankaa, ettei vain tarvitse tilata...
Samaa minäkin ajattelin Piikkopirtan kans, mikä idea on lähettää netistä tilatessa paperilasku... asiat voi tehdä niin monella lailla...?
VastaaPoistaMutta Wetterhofhan on vanha ja perinteikäs, nettilaskuhan on uusi ja moderni tapa, siis vaikea yhdistelmä :-)
VastaaPoistaMutta ikävä, että lankasi saaminen on kestänyt niin kauan.
Oi voi! Kunpa lanka löytäisi pian kotiin!
VastaaPoista