sunnuntai 25. helmikuuta 2007

Pelistä pois

Jätin äsken kahdessakin postauksessa meidän omassa hamsteriblogissamme Kristelin päätettäväksi, olenko rikkonut hamsterisääntöjä kun olen ilmaissut kiinnostukseni minulle tarjottua lankaa kohtaan (hih, huomaako kapulakielestä että luen työkseni vanhoja pöytäkirjoja? :).

Nyt olen asiaa miettinyt itsekseni (virkkaamalla samalla ponchoa Teddystä, toim. huom.) ja päättänyt tehdä kunnia pohjalaiselle suoraselkäisyyden perinteelle. Eli jättäydyn pois kisasta, koska mielestäni olen kuitenkin lähestulkoon lankaa tilannut.

Vähän harmittaa että näin kävi ajattelemattomuuttani - jos olisin miettinyt sekunnin ja siirtänyt tarjoukseen vastaamisen torstaille, saisin jatkaa - ja viime metreillä, mutta toisaalta olen erittäin, erittäin tyytyväinen. Kyllä kannatti lähteä mukaan! Olen saanut kulutetuksi melkein 1,5 kg lankaa varastoistani, olohuoneen nurkka on siistiytynyt, monta suunnitteilla ollutta projektia on toteutunut, eivätkä marinoituvat langat mulkoile minua enää syyttävästi kun tungen varastoon lisää lankaa. Mielikuvitustakin olen oppinut käyttämään!

Aikaansaannoksestani olen tavattoman ylpeä siksikin, että tämä helmikuu on ollut tolkuttoman kiireinen. Vuosi sitten olisin nauranut, jos joku olisi kertonut että teen kaiken tämän ja vielä neulon ja virkkaan lähes 1,5 kg lankaa...

Emohamsteri Kristelille ja tämän poikueen kasvattiäiti Akalle lämpöinen kiitos vaivannäöstä ja hamsterikuun organisoinnista! Ensi vuonna taas, jooko?

Ja sitten tähän loppuun Marin blogista löytynyt lankariippuvuustesti. Olen ennenkin sen nähnyt vaan en tehnyt. Ja pitihän tulos arvata...

"Pistemäärä 50-69

Voimakas riippuvuus.
Voitko kuvitella päivää, jolloin et neuloisi? Tai voitko ajatella, ettei kaappiesi kätköissä olisikaan yhtään lankaa neulottavaksi? Tuskinpa, sillä olet jäänyt lankoihin todella koukkuun. Ajatuksesi harhailevat jatkuvasti neuleharrastuksesi pariin, ja unohdut usein tekemään käsitöitä muiden askareittesi sijaan. Sinulla on varmasti neule mukana töissäkin, eikö totta? Lankojakin olet hamstrannut varastoon jo sen verran, että niistä neuloo useamman kuukauden ajan yhtä jos toistakin. Yritähän ottaa nyt itseäsi niskasta kiinni ja vähentää lankojen ostamista! Langaton lokakuu on keksitty juuri sinunlaisiasi varten, mutta langanostolakkoa sinun olisi syytä pitää joskus useamminkin. Uskaltaudu myös joskus lähtemään kotoa ilman neuletyötäsi - näet varmasti maailman uusin silmin, kun katselet sitä muutenkin kuin puikkojen takaa! ;)"


Meinasin revetä kohdassa "sinulla on varmasti neule mukana töissäkin". Minähän neulon kaikki kahvitunnit noita äiti Teresan tilkkuja! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti