perjantai 26. syyskuuta 2008

Pääasiaa

Minun ja Hercule Poirot'n pääkopalla ei valitettavasti ole muuta yhteistä kuin munanmuoto. Olen ennenkin täällä todennut, että tavallinen, ylöspäin kapeneva pipo pukee minua yhtä hyvin kuin vatsatanssihame naakkaa.

Nyt kuitenkin huomasin, että kun tukka on kasvanut, myös pipo näyttää paremmalta. Tapion kaupasta lähti mukaan "johonkin ihanaan ihan itselle" kolme kerää Dropsin Silke Alpacaa, jonka väri mätsäsi kesällä Tuurin Nahkapaikasta erittäin edullisesti löytyneeseen nahkapusakkaan. (Kuka käski pukea pitkän tunikan pusakan kanssa, kuka??)


Lina-pipo on tämän syksyn hitti, ja minun ratsatukseni muodin aallonharjalla sen kun jatkuu... ;) Tein kolme mallikertaa ennen kavennuksia, ja tällä langalla ja puikoilla piposta tuli täydellisen istuva. Sekä painava - siihen kului kaksi täyttä kerää ja pikkuisen kolmatta!


Malli on toisaalta yksinkertianen ja nopea, mutta kyllä tuo palmikonkierto noin tehtynä oli viedä hermot. Otinkin lopulta palmikkopuikon kaveriksi.

Malli: JokoKnitsin Lina
Lanka: Dropsin Silke Alpaca, 110 g
Puikot: 5 mm


Tämä meinasi unohtua...
Sitten kysymys.
Famu oli jättänyt kommenttia (tervetuloa takaisin Blogistaniaan!) ja mainitsi suunnittelevansa piipahdusta Seinäjoen käsityömessuilla viikon päästä. Tästäpä juontui mieleeni ajatus: kuinka moni muu on tulossa ja minä päivänä? Onnistuisiko jossakin vaiheessa jonkin sortin blogimiitti?


7 kommenttia:

  1. Voi kyllä!!! Olen siis tulossa Seinäjoelle, jos mikkeliläisten bussi löytää minut pysäkiltä Petäjävedeltä.....

    Ja Silke Alpaca on painavaa, mutta taivaallisen ylellistä lankaa.

    VastaaPoista
  2. Niin, tarkennus, olen tulossa lauantaina.

    VastaaPoista
  3. Minulta jäävät kaikki syksyn käsityömessut väliin. Ensi viikonloppuna olen töissä. Seinäjoelle tulen sitten seuraavana viikonloppuna diakoniapäiville ;-).
    Tampereen messujen aikaan appi viettää syntymäpäiviään, joten nekin jäävät väliin.

    VastaaPoista
  4. Vatsatanssihame naakkaa :D

    Minen oo tulossa Seinäjoelle, oli vaan pakko kommentoida ku ääneen piti hekottaa :).

    VastaaPoista
  5. Hei!
    Tosi mukavan näköinen pipo.
    Seinäjoelle olen minäkin tulossa, päivä ei ole vielä aivan varma, mutta luultavasti lauantaina =)

    VastaaPoista
  6. Hyvännäköinen pipo ja ihana syysmaisema! Mun ongelma on lyhyet hiukset, niin kaikki pipot lyttää kampauksen, ja sitä mun turhamainen puoleni ei voi sietää! Ehkä jos tekis jonku löysän baskerijutun niin sellanen vois toimia.

    VastaaPoista
  7. tosi hieno uusi pipo sinulla! :)

    multa jää (taas) sjoen mesut väliin, ei töiltä pääse.

    VastaaPoista